LoL

League of Legends (w skrócie LoL) – sieciowa gra komputerowa z gatunku multiplayer online battle arena. Powstała na bazie modyfikacji Defense of the Ancients (DotA) do Warcraft III: The Frozen Throne. Została wyprodukowana i wydana przez studio Riot Games. Została zapowiedziana 7 października 2008, a wydana 27 października 2009.

Rozgrywka

Tryb zwykły

Gry są rozgrywane na mapie Summoner's Rift, która jest jedyną dostępny w grze na profesjonalnym poziomie. Naprzeciwko siebie stają dwie pięcioosobowe drużyny, próbujące zniszczyć Nexus drużyny przeciwnej, po drodze pokonując stwory i struktury na liniach oraz potwory w dżungli. Nexus każdej drużyny znajduje się w sercu bazy, obok "fontanny" gdzie gracze rozpoczynają grę oraz pojawiają się po śmierci w trakcie gry. Obie bazy znajdują się na przeciwległych końcach mapy. Drogę do każdej bazy blokują 3 wieże rozlokowane na trzech liniach nazywanych górną, środkową oraz dolną. Za trzecią wieżą znajduje się struktura nazywana Inhibitorem, która po zniszczeniu powoduje przywołanie "super stworów" o potężnych statystykach ofensywnych i defensywnych. Rozgrywki mogą trwać od około 15 minut do ponad godziny.

 

Najpopularniejszą formą podziału ról w drużynie jest po jednym graczu na liniach górnej i środkowej (tzw. solo-line'rzy), dwóch na dolnej linii (strzelec oraz wspierający) oraz jeden "dżungler", który zdobywa złoto zabijając odradzające się potwory w regionie pomiędzy liniami. Jego celem jest przejmowanie obiektów neutralnych oraz pomaganie współgraczom w uśmiercaniu bohaterów drużyny przeciwnej. Wyjątkowym rodzajem potworów są potężne potwory tj. smoki żywiołów dających premie całej drużynie (np. zwiększenie zadawanych obrażeń lub skrócenie czasu odnowienia super umiejętności) lub heralda (zadającego potężne obrażenia wieżom) oraz barona Nashora, który znacznie zwiększa wytrzymałość i obrażenia stworów - zazwyczaj będącym warunkiem zwycięstwa.

 

Istnieją dwa typy tego trybu - w ciemno oraz draft. W pierwszym przypadku wybór roli zależy od umowy między graczami, postacie mogą również powtarzać się (jednak nie w tej samej drużynie). W przypadku drugiego, otrzymuje się rolę zadeklarowaną przed grą, a podczas wyboru postaci obowiązuje system banowania (wykluczania postaci z rozgrywki) oraz wyboru bohaterów po kolei (pierwszy, lepszy).

 

Tryb rankingowy

 

Uproszczony widok izometryczny mapy gry MOBA, w tym przypadku Summoner's Rift

W League of Legends dla wszystkich graczy, którzy osiągnęli odpowiedni poziom oraz odblokowali określoną liczbę bohaterów w grze, dostępna jest drabinka rankingowa. Gracze podzieleni są na ligi i dywizje w zależności od swoich wyników. Możliwe jest branie udziału w rozgrywkach rankingowych pojedynczo lub wraz z zespołem (pozostałe osoby dobierane są losowo wśród graczy o podobnym poziomie). Gry można rozgrywać w dwóch kolejkach: solo-duet (o podobnym poziomie umiejętności) oraz elastyczna (przeznaczona dla grup o różnych rangach, z wyjątkiem czteroosobowych). Na koniec każdego sezonu przyznawane są nagrody zależne od aktualnej ligi i dywizji[16]. Rozgrywka zawsze jest rozpoczyna się draftem, a samych w założeniach nie różni się niczym od zwykłych meczy. Poza nagrodami w grze, najlepsi gracze mogą też liczyć na fizyczne nagrody np. w 2016 roku Riot Games przygotował kurtki dla graczy z najwyższej ligi[17]. W 2019 roku zmieniono system rankingowy, dodając ligę na samym dole tabeli z przeznaczeniem dla początkujących graczy oraz rozwarstwiono najwyższe dywizje dodając rangę arcymistrza. Obecnie drogę rankingową przechodzi się przez żelazo, brąz, srebro, złoto, platynę, diament, mistrza, arcymistrza do pretendenta.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj nowy wpis